For tankskip, kjemikalietankskip og LPG- og LNG-lastefartøy, fartøy som bruker LNG som drivstoff
XT-USSL-ESD-T er et universal-link nødavstengningssystem utviklet av Xtronica AS for å overholde kravet/anbefalingen fra Oil Companies International Marine Forum (OCIMF) satt for Linked Ship/shore Emergency Shutdown Systems for olje- og kjemikalieoverføring. XT-USSL-ESD-T kan installeres på tankskip, kjemikalietanker og LPG-fartøy for nødavstengningskontroll under olje- og kjemikalieoverføring.
XT-USSL-ESD-T brukte samme arkitektur som Xtronica As sin DNV- og CCS-typegodkjente fjernventilkontroll og IECEx-sertifikat for tanknivåmåler og alarmsystem som har bevist ytelse og høy pålitelighet for langtidsbruk i marine og offshore olje- og gassindustrien. XT-USSL-ESD-T tar i bruk Xtronica AS sin siste innovative 4. generasjons IoT-baserte teknologi for applikasjonslogikkkontroller (ALC) og X-SCADA kontrollsystem som oppnår automatisk og intelligent kontroll på høyt nivå.
XT-USSL-ESD-N er et universelt nødavstengningssystem for skip/skip, skip/landforbindelse utviklet av Xtronica AS for å overholde kravet/anbefalingen av IGC/IGF-kode, SIGTTO og SGMF-sett for koblede skip/landnødavstengningssystemer for LNG-overføring. XT-USSL-ESD-N kan installeres på LNG-lastefartøy og skip bruker LNG som drivstoff for nødavstengningskontroll under LNG-overføring.
Ved å støtte ulike tilkoblingsgrensesnitt inkludert, men ikke begrenset til pneumatisk rør, SIGTTO 5-veis tvunnet elektrisk kabel, 37-veis elektrisk kabel, 2-kjerners fiberoptisk kabel, 6-kjerners fiberoptisk kabel og trådløs umbilical link, XT-USSL-ESD-T/N oppnår en enkelt operatør til å overvåke og kontrollere begge sider av overføringsprosessen for å sikre at målingene forblir innenfor sikre kriterier og stenge prosessen automatisk og sikkert uten risiko for å skade overspenningstrykk dersom disse kriteriene skulle overskrides med maksimal kompatibilitet med andre parters system.
Spesielt XT-USSL-ESD-N oppnår følgende:
- Bunkringssikkerhetskoblingen har toveis og kompatibelt signalgrensesnitt, og enhver aktivering av nødavstengningen utføres samtidig på både det gassdrevne fartøyet og bunkringsanlegget;
- Systemet er av feilsikker design;
- Manuell aktivering av egen ESD, aktiver/utløser automatisk andre parts ESD-system og omvendt;
- ESD-en skal utløses automatisk hvis noen av de anbefalte initiatorene som er oppført i listen over aktiveringselementer for funksjoner;
- Kan slås av under tilkobling;
- Helsesituasjonen er tydelig indikert når den er koblet til andre parts system for tilstanden til elektrisk kraft (luftforsyning for pneumatiske systemer) og kretsfeilstatus;
- Den elektriske klassifiseringen, IP-klassifiseringen og etc. til systemet er egnet for arbeidsmiljøet;
- Løser en hørbar og visuell alarm når ESD er aktivert; Systemet kan testes både er koblet og uavhengig;
- Hotline telefontilkobling og datautveksling er tilgjengelig via 37-veis elektrisk kabel samt 6-kjerner og 2-kjerner fiberoptisk kabeltilkobling.